وبلاگ رسمی علی ترکاشوند
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی علی ترکاشوند و آدرس معارف.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. Just For Transfer To AVAFBLOG

 






برچسب‌ها:
[ جمعه 14 شهريور 1393برچسب:, ] [ 9:3 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 

 


برچسب‌ها:
[ جمعه 14 شهريور 1393برچسب:, ] [ 9:1 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]
[ جمعه 14 شهريور 1393برچسب:, ] [ 8:58 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

اگر سری به قاره‌ی سبز بزنید، حداقل با یک دوجین پل برخورد خواهید کرد که با عنوان "پل شیطان" شناخته می‌شوند. اما چه این تفکر ریشه در اساطیر و افسانه‌ها داشته باشد و چه خرافات محلی، بازدید از این پل‌های باستانی خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب سری خواهیم زد به یکی از این سازه‌های دیدنی، با ما همراه باشید.





این پل‌ها اغلب از سنگ ساخته شده و محصول کار ماسون‌ها یا همان استادان سنگتراش هستند. عموماً و به اشتباه زمان ساخت این پل‌ها را به دوران شکوه امپراتوری روم باستان نسبت می‌دهند، اما در واقع این سازه‌ها در قرون وسطی و در بازه زمانی 1000 تا 1600 پس از میلاد بنیان نهاده شده‌اند. داستان‌های مرتبط با احداث آنها اغلب با فولکلورهای محلی بیان شده است، افسانه‌هایی که دست داشتن شیطان در ساخت این پل‌ها را محرز و حتمی نشان می‌دهند.





این پل به ویژه در منطقه‌ای زیبا و خوش منظره ساخته شده و از دیدی مناسب رو به رودخانه‌ی ریوس (Reuss) و تنگه‌ی شلونن (Schollenen) برخوردار است. بر طبق یک افسانه‌ی محلی، ساختن پلی در این منطقه کاری دشوار و تقریباً غیر ممکن بوده است. این مسئله سبب شده در قرن سیزدهم یک شهردار از جان گذشته دست به دامان شیطان شده و از او کمک بخواهد. شیطان در نهایت موافقت می‌کند، اما در مقابل روح نخستین کسی که از روی پل عبور کند را طلب می‌کند. اهالی باهوش ظاهراً این شرط را می‌پذیرند ولی شیطان را فریفته و یک بز را به روی پل می‌فرستند، همچنین روی سنگی در همان حوالی صلیبی را حکاکی می‌کنند تا از مزاحمت‌های بعدی شیطان در امان باشند.



امروزه معمولاً عاشقان پیاده روی در مسیر خود از روی این پل نیز عبور کرده و از چشم انداز زیبای تنگه لذت می‌برند. به یمن ساخته شدن این پل علی رغم وجود صخره‌های متعدد در این ناحیه، پیاده روی آسانی پیش روی افراد است. مسیری که در نهایت تنها سی دقیقه به طول خواهد انجامید.



این نقطه به دلیل مناظر زیبا، مسیرهای پیاده روی اید‌ه‌آل و یک پل باستانی، مقصد گردشگران بیشماری است که در تمامی طول سال به جز فصل زمستان، رهسپار این نقطه می‌شوند.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 شهريور 1393برچسب:, ] [ 1:49 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 مسابقات بین‌المللی عجیب‌ترین سبیل با حضور شرکت‌کننده‌هایی از کشورهای مختلف جهان در اشتوتگارد آلمان برگزار شد. گفته می‌شود برخی از این افراد برای عجیب‌ و خاص کردن سبیل خود سال‌ها وقت صرف کرده‌‌اند


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, ] [ 8:56 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]
 
«نوشابه»، نوشیدنی است که اکثر مردم جهان به آن علاقه دارند و با هر ناهار و شام و گاه وقت و بی وقت می‌نوشند اما با انتشار این مقاله به شما خواهیم گفت این نوشابه دوست داشتنی چه مضراتی برای بدن دارد.
 
خبرگزاری فارس: از این نوشیدنی می توانید به عنوان پاک کننده استفاده کنید شاید تنها خاصیتی که دارد همین باشد اما واقعاً بهتر از سفید کننده های بو دار است که برای ریه خطرناک هستند.

نوشابه پاک کننده، جرم گیر، ضد زنگ، براق کننده، برطرف کننده سوختگی ظرف است و لکه‌های لباس و پارچه را از بین می‌برد.

یک اسفنج بردارید و کمی نوشابه روی آن بریزید و تمام زنگ زدگی‌های روی پیچ‌ها و مهره‌های فلزی را از بین ببرید؛ ضمن اینکه لکه خون را از روی لباس پاک می‌کند.

اگر نفت، بنزین یا روغن ماشین، سنگ پارکینگ را لک کرده، کافی است 2 بطری کوکا روی آن ریخته و پس از مدتی با آب فراوان بشویید و مطمئن باشید دیگر اثری از لکه وجود نخواهد داشت.

باتری و موتور ماشین را با کمی نوشابه تمیز کنید و اگر کف آشپزخانه چرب شده از وایتکس استفاده نکنید یک بطری بزرگ نوشابه کف آشپزخانه بریزید بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

اگر حوض یا استخر دارید و زنگ زدگی‌های آن را می‌خواهید تمیز کنید، این کار را با نوشابه انجام دهید؛ اگر آدامس به لباس چسبیده است، آن قسمت را در ظرف پر از نوشابه گذاشته و بگذارید چند دقیقه در آن بماند.

اگر می‌خواهید رنگ موی خود را ببرید کافی است نوشابه را روی موهای خود ریخته و پس از چند دقیقه آن را بشویید؛ اگر فرش یا موکت شما ماژیکی شده، بهتر است با اسفنج و نوشابه، آن رنگ را پاک کنید سپس با آب و صابون آن قسمت را بشویید.

به صفحه آلومینیومی با نوشابه درخشش بدهید و رنگ روی مبلمان فلزی را با یک حوله خیس که در نوشابه فرو برده‌اید، پاک کنید.

حالا یک لیوان نوشابه میل دارید

برچسب‌ها:
[ شنبه 10 خرداد 1393برچسب:, ] [ 8:52 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

the usual cause of facial acne ﻋﻠﺖ ایجاد ﺟﻮش در ﻗﺴﻤﺖ ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺻﻮرت

هر جوش یا لکه در منطقه ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است.

بنابر این با این نقشه می توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید. طب سوزنی در مناطق آسیایی طرفداران فراوانی دارد. این طب که یک طب سنتی است و خواستگاه اصلی آن کشور چین بوده، تا کنون بار ها از لحاظ علمی نیز موفقیت های بسیاری به منظور درمان بیماری های مزمن بدست آورده است.


اطباء با تجربه این طب معتقدند اینکه هر یک از جوش های صورت در کدام منطقه از صورت به وجود می آیند نشان دهنده وجود مشکل در یکی از اندام های بدن است و از طریق طب سوزنی به راحتی می توان این مشکل که خود را از طریق یک جوش نشان داده حل کرد و شاهد عود یک بیماری نبود.
هر جوش یا لکه در منطقه ای از پوست حاکی از بروز یک بیماری یا مشکل در ناحیه خاصی از بدن است. بنابر این با این نقشه می توانید علت آن را دریابید و برای رفع بیماری خود در زمانی مناسب قدم بردارید.


۱و۲: دستگاه گوارش- برای رفع این مشکل باید غذاهای فرآوری شده کمتری مصرف کنید و همچنین از خوردن غذاهای آماده (فست فود ها) بپرهیزید. میزان چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. آب بیشتر بنوشید و غذاهای خنک کننده همچون خیار را بیشتر بخورید.



۳: کبد- جوش یا لک در این ناحیه از صورت نشان دهنده مصرف الکل، مواد غذایی چرب یا لبنیات است. این منطقه همچنین حساسیت غذایی را نشان می دهد لذا بهتر است به مواد تشکیل دهنده آنچه که می خورید نگاهی بیاندازید. برای رفع این مشکلات بهتر است روزی ۳۰ دقیقه ورزش سبک انجام دهید و خواب کافی داشته باشید تا کبد شما استراحت کند.



۴و۵: کلیه ها- هر لکه یا جوشس در اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشان دهنده کم آبی بدن است، پس بیشتر آب بنوشید!



۶: قلب- اگر در این منطقه جوش یا لک دارید فشار خون خود را چک کنید، همچنین ویتامین B بدنتان کم است. مصرف غذاهای تند، گوشت و چربی را از رژیم غذاییتان حذف کنید. از آنجایی که این منطقه مستعد باز شدن منافذ پوست است، مطمئن شوید تاریخ انقضاء لوازم آرایشتان نگذشته باشد.



۷و۸: کلیه- باز هم، بنوشید، مصرف نوشیدنی های گازدار، قهوه و الکل را قطع کنید چرا که باعث از دست دادن آب بدنتان می شود.



۹و۱۰: سیستم تنفسی- آیا سیگار می کشید، آلرژی دارید؟ در مناطق آلوده رفت و آمد می کنید؟ اگر هیچکدام از این ها نیست، خوراکی های با طبع گرم را نخورید، کمتر قند مصرف کنید و مدتی در هوای تازه و سالم قدم بزنید. همچنین جوش و لک در این ناحیه نشان دهنده این است که بدن شما قلیایی است، لذا از خوردن مواد غذایی اسیدی همچون گوشت، لبنیات، الکل، کافئین و شکر اجتناب کنید. به جای آن سبزیجات و آب را بیش از پیش در برنامه روزانه تان قرار دهید. یکی دیگر از مسائلی که باعث جوش و لک در این منطقه می شود، استفاده از تلفن همراه آلوده یا بالش آلوده است.


۱۱و ۱۲: هورمون- جوش و لک در این منطقه نشان دهنده استرس و تغییرات هورمونی است. گاهی هر دو این تغییرات اجتناب ناپذیرند، لذا با خواب کافی، نوشیدن آب به اندازه زیاد، خوردن سبزیجات برگدار و پاکیزه نگاه داشتن پوست این اثر را به حداقل برسانید.



۱۳: معده- بیشتر فیبر مصر کنید و با نوشیدن چای گیاهی سم را از بدنتان بزدائید.



۱۴: بیماری- جوش و لکه در این ناحیه نشان دهنده این است که بدنتان برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها تقلا می کند. با مراجعه به دکتر برای مطمئن شدن از مشکل و اینکه آیا بدنتان دچار عفونت شده یا نه به این مشکل پایان دهید، همچنین با خواب کافی، تنفس عمیق، نوشیدن آب فراوان زود تر بهبود خواهید یافت.



بنابر این اگه دفعه بعد جوش یا لکی در صورت خود مشاهده کردید به این نقشه مراجعه کنید و در اسرع وقت بیماری خود را برطرف کنید. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی برخی از جوش ها تنها به دلیل مواد غذایی با طبع گرم به وجود می آیند، برای مثال همیشه هم جوش زدن در ناحیه میان دو ابرو نشان دهنده بیماری کبدی نیست.


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 17 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 8:34 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

شهر بندری بن (Bonn) در مرکز آلمان و در کنار رودخانه راین بنا شده است. انبوه شکوفه های گیلاس در یکی از خیابان های این شهر که خیابان شکوفه گیلاس نام گرفته، آن را به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل کرده است. همه ساله در فصل بهار، شکوفه های بی شمار گیلاس، علاقمندان و گردشگران زیادی را از کوچه های تنگ و باریک به این تونل زیبای صورتی رنگ می کشاند.

 خیابان شکوفه های گیلاس در آلمان

 خیابان شکوفه های گیلاس در آلمان

 خیابان شکوفه های گیلاس در آلمان

 خیابان شکوفه های گیلاس در آلمان

این مراسم بزرگترین هانامی (Hanami) در آلمان است. هانامی واژه ای ژاپنی و به معنای جشن شکوفه های گیلاس است. این جشن در بخش قدیمی شهر بن که التستاد (Altstadt) نام دارد برگزار می شود.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:15 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

روز معلم بر تمامی معلمان مبارک


برچسب‌ها:
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, ] [ 12:6 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 

تصویر: کریستین رونالدو در حال سلاخی کردن گوسفند

 

چندی است که در فضای مجازی عکسی فتوشاپی از کریس رونالدو منتشر شده است. به نظر می رسد این تصویر شوخی هوادران بارسلونا در ایران با کریس رونالدو، ستاره تیم رئال مادرید و رقیب همیشگی لیونل مسی است. 

 
 
 


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 3:28 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 64 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
5 تير 1394
0 تير 1394 5 خرداد 1394 3 خرداد 1394 2 خرداد 1394 1 خرداد 1394 7 ارديبهشت 1394 7 فروردين 1394 4 اسفند 1393 1 اسفند 1393 3 بهمن 1393 3 دی 1393 5 شهريور 1393 4 شهريور 1393 6 خرداد 1393 6 ارديبهشت 1393 3 ارديبهشت 1393 7 ارديبهشت 1392 6 ارديبهشت 1392 5 ارديبهشت 1392 4 ارديبهشت 1392 3 ارديبهشت 1392 1 ارديبهشت 1392 7 فروردين 1392 0 فروردين 1392 7 اسفند 1391 6 اسفند 1391 5 اسفند 1391 4 اسفند 1391 3 اسفند 1391
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 2067
بازدید کل : 39744
تعداد مطالب : 632
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن

ختم آیت الکرسی جهت ظهور
بسم الله الرّحمن الرّحیم

اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
امکانات وب
ذکـــــر ایــــام هـــفتـــه
ورق زدن قرآن آنلاین

کد دعای فرج برای وبلاگ

[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ]